2013. július 16., kedd

Első rész- A búcsú

Írország, 2011. augusztus
Vacsora közben Bobby ezt mondja a fiának.
-Komoly dologról kell veled beszélnem, Niall!
-Mi lenne az, apa?
-El kell adnunk a házat. Elköltözünk!
-Ne! Nem akarok elköltözni! Születésem óta itt élek és most 18 év után el kell költöznöm?
-Sajnálom, fiam, de Amerikába kell utaznom egy üzleti útra.
-Annyira nem is hangzik rosszul, bár akkor is nehéz lesz itt hagyni ezt a helyet.
-Nem, fiam! Te nem Amerikába mész, hanem Londonba anyádhoz.
Ez az ötlet már kevésbé tetszett neki.
-Nem! Oda nem akarok menni! Az a David egy beképzelt alak és az az Emma egy hisztérika! Utálom őket! Miért nem mehetek veled Amerikába?
-Mert folyamatosan utazni fogok és akkor az iskolát sem tudnád folytatni. Értsd meg! Hiszen már nagy fiú vagy! Anyáddal is megbeszéltem és örömmel fogadta a hírt.

London
Szintén családi vacsora zajlott: David, Maura és Emma. Amúfy David és Maura 2000-ben házasodtak össze, David előző felesége, Emma anyja 1998-ban meghalt. Emma ekkor 2 éves volt, mivel 1996-ban született. Bobby és Maura 1998-ban váltak el, amikor Niall 5 éves volt. Rajta kívül még egy fiuk, Greg, aki 1987-ben született, de ő összeköltözött a barátnőjével és hamarosan összeházasodnak.
-Szeretnék nektek valamit elmondani.
Szólalt meg Maura.
-Mi lenne az?
-Szeptember 1-jétől ideköltözik a fiam, Niall. Holnap iratom be az iskolába, ahová Emma is jár.
Természetesen nem örültek neki.
-A fiad rendkívül tiszteletlenül beszélt velem a múltkor!
Akadt ki David.
-Majd megneveljük rendesen! Az apja halálra kényeszteti a pénzzel! Mindent megkap, semmiért se kellett megdolgoznia.
-Kap majd tőlem 1-2 pofont, ha olyan lesz!
Emma mosolygott, mert elképzelte, ahogy David felpofozza Niallt.

Írország
/Niall szemszöge/
Este vacsora utána elmentem zuhanyozni, de közben sok mindenen járt az agyam. Először is a barátnőm, Anne jutott az eszembe, hogy itt kell őt hagynom. Ez fájt a legjobban. Imádtam azt a kis vörös haját, a kis vörös szeplőit az arcán, meg a kék szemeit. Aztán a barátaim és az osztálytársaim, ők is mind itt maradnak, megszakad értük a szívem. Este lefekvéskor el is sírtam magam, nem akartam innen elmenni.
Reggel, mikor felébredtem, lementem az étkezőbe, már ki volt tálalva a reggeli, apám ott ült, csak rám várhatott, mert még hozzá se kezdett. Csatlakoztam hozzá.
-Szia apa! Hogy aludtál?
Kérdeztem tőle.
-Jól, köszönöm!
Még jó, hogy apa időben szólt, így volt időm elbúcsúzni mindenkitől, aki fontos.
-Elmegyek elbúcsúzni a barátaimtól.
Mondtam neki szomorúan, az ő arcán is látszódott, hogy maradna, de nem volt más választás, hisz az is kérdéses volt, hogy egyáltalán visszajöhetünk-e ide.
-Menj csak!
Mondta halkan. Reggeli után felmentem készülődni a szobámba, mikor kész lettem, elindultam gyalog. Amúgy most Anne-nel találkozom de szegénynek fogalma sem volt, mit fogok vele közölni. A tónál vártam rá, mindig itt töltjük el az időnket. A kis tó is hiányozni fog, csináltam képet a telefonommal, mintha egy képem se lenne róla, na de mindegy. Hamarosan megérkezett Anne, ő amúgy 16 éves.
-Szia Niall!
-Szia Anne!
Egy csókot nyomott a számra, majd megfogtam a kezét.
-Figyelj csak, Anne! Komoly dologról kell veled beszélnem!
-Mi történt, Niall?
Kérdezte ijedt hangon.
-Elköltözöm, így elválnak útjaink.
A szememből könnyek csordultak ki, már alig bírtam beszélni a sírástól. Anne átölelt, ő is sírni kezdett.
-Miért hagysz itt Niall? Miért?
-Mert apa Amerikába megy üzleti útra bizonytalan időre, ezért engem elküldött Londonba anyához.
-Tudod mit, Niall? Költözz hozzánk, így itt maradhatsz!
Mondta örömmel, ekkor én is felvidultam.
-Ez jó ötlet! Így itt maradhatnék!
-Felhívom anyát, te meg apádat hívd fel!
-Előbb hívd fel anyukádat, hogy egyáltalán megengedi-e.
-Rendben! Vagy inkább menjünk hozzánk!
-Oké!
Indultunk Anne-ékhez, az anyukája épp főzött.
-Anya! Mit szólnál, ha Niall ideköltözne? Ugyanis az apja Amerikába megy, így Niallt Londonba küldte az anyjához, de ő nem akar menni, mert akkor itt kéne minket hagynia.
Látszott Anne anyukáján, hogy hirtelen nem tudott mit mondani, mert nem akart megbántani. Nem maradhatok itt, ezt olvastam le az arcáról.
-Sajnálom, kicsim, de nem! Neki a szülei mellett van a helye, nem vállalhatok érte felelősséget.
-Jó, de pár hét múlva betölti a 18-at!
-Ez nem így megy, kislányom! Nagyon sajnálom! Az apja se bízná ránk, hidd el!
Minden reményünk elszállt, biztos vagyok benne, hogy apa se engedné meg.

Milánó
/Antonini szemszöge/
Itt élek Milánó belvárosában egy lakásban, igaz, hogy lenne pénzem nagy házra, de minek az nekem? Hisz a feleségem, Benedetta elment a gyerekeimmel, Sofiával és Violával. Fogalmam sincs hová, biztos nem bírt elviselni, de legalább szólhatott volna. Ennek mind egy éve, lehet ez az oka, hogy az előző szezonban marha pocsékul játszottam. Nem mondtam még el, hogy focista vagyok és a Milan csapatában játszom. Hamarosan kezdődik az edzés, így elindultam Milanelloba, mikor megérkeztem leparkoltam a parkolóba, már voltak, akik előttem ideértek. Kiszedtem a csomagtartóból az edző cuccaimat és az öltöző felé vettem az irányt.
-Sziasztok!
Köszöntem mindenkinek, aki ott volt.
-Szia Luca!
Köszöntek vissza nekem. Hamarosan megérkeztek a többiek is, közösen indultunk ki az edző pályára, kivittük a labdákat is és passzolgattunk egymásnak. Nem sokára megérkezett az edző, Allegri és elkezdődött az edzés. Mikor vége lett, lezihanyoztunk, de amikor végeztem, az én törölközőm eltűnt. Ott álltam meztelenül, senki se tudott segíteni, ezért hát kisétáltam az öltözőbe, de a ruháim se voltak ott. Mindenki rajtam nevetett, nagyon kellemetlenül éreztem magam.
-Mit szórakoztok velem? Adjátok vissza a ruháimat!
-Nem mi vettük el!
-Közületek valaki! Magától nem mászik ki a törölközőm és a ruháim se!
És még az edző cuccaim is eltűntek, hogy véletlenül se tudjam visszavenni.Mindenki elment, én meg ott maradtam meztelenül. Így mégsem mehetek ki. Gondolkoztam mit tehetnék és ekkor eszembe jutott, hogy az ablakról leszedem a sötétítőfüggönyt és így mentem ki a kocsimhoz. Hazaértem, így már fel tudtam öltözni. Valahogy nem csíptek engem a csapattársak.

Írország
/Niall szemszöge/
Az utolsó estémen a barátaim búcsúparyt rendeztek nekem, természetesen Anne is ott volt, aki ajándékot is adott nekem. Én kibontottam, egy fényképalbum volt benne, a közös emlékeinket tartalmazta. Annyira meghatódtam, hogy elsírtam magam. Jó buli volt, de nem maradhattam sokáig, mert másnap reggel korán kell kelnem. Így hát végleg elbúcsúztam a barátaimtól, nem bírtam megállni, hogy ne sírjak, de most már tényleg mennem kellett.
-Sok sikert Londonban, Niall!
-Köszönöm!
-Biztosan új barátaid lesznek és minket elfelejtesz!
-Jaj, dehogyis! Soha nem felejtelek el titeket!
-Majd írd meg nekünk milyen volt az első nap, illetve, hogy jó fejek-e az új osztálytársaid!
-Nem felejtem el! Sziasztok!
-Szia!
De alig bírtam elszakadni, valamiért mindig visszafordultam, így fél órát rá is húztam. Hazabuszoztam, apám már várt a vacsorával, aki egy kicsit meg is szidott, hogy késtem.
-Nem 10-re beszéltük meg?
Kérdezte egy kissé szigorú hangon.
-Bocsánat, de tudod, hogy nehéz volt tőlük elszakadni.
-Megértelek! Nincs semmi baj!
Mosolygott. Az én apám csodálatos, mindig elnézi, ha hibát követek el, könnyen kibékülünk. Mintha annyit veszekednénk, ez szinte nem is volt jellemző a kapcsolatunkra. Jó, bevallom, néha van nézeteltérésünk, de nem ez jellemezte a mindennapjainkat. Vacsora után elmentem zuhanyozni, majd ágyba bújtam, de aludni már nem tudtam, annyit forgolódtam. Holnap utazom, egy teljesen új helyre költözöm életemben először. Azért is izgultam, hogy milyen lesz a suli, milyenek lesznek a társaim meg a tanárok. Mit fognak hozzám szólni? Kedvelni fognak? Könnyen be fogok tudni illeszkedni? Ezek a kérdések jártak a fejemben. De még ott van David és Emma, akikkel nem túl jó a viszonyom. Meg anyám is, aki mindig Emma mellett állt, ha összevesztem vele. Sikerült végre elaludnom, de az a vacak csörgőóra felébresztett. Reggel 6 órát mutatott az óra, fel kell kelnem. De úgy tovább aludnék, azonban nem lehet. Nagy nehezen kivonszoltam magam az ágyból, bár még iszonyat álmos voltam. A fürdő felé vettem az irányt, lezuhanyoztam, fogat mostam, majd a fogkefémet eltettem a bőröndbe. Felöltöztem, a pizsamámat szintén eltettem. Elbúcsúztam a szobámtól, képeket is csináltam róla, ahogy az egész házról. Apám már várt rám a nappaliban.
-Jó reggelt! Hogy aludtál, fiacskám?
-Jól apa! Induljunk!
Hamarosan kiértünk a repülőtérre, kettőnk közül csak én utazom ma, mivel holnap szeptember 1-je, kezdődik az iskola. Természetesen a kedvenc gitáromat is magammal viszem, imádok gitározni. Elbúcsúztam apámtól is, meg persze Írországtól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése